Microsoft a avertizat că Rusia, Iranul și China au intensificat campaniile de dezinformare și interferență cibernetică în încercarea de a influența rezultatul alegerilor prezidențiale din SUA.
Centrul Microsoft de Analiză a Amenințărilor (MTAC) a publicat un raport în care se subliniază acțiunile recente ale guvernului SUA de a expune activitățile cibernetice și de influență ale adversarilor străini în legătură cu alegerile din 2024.
Amenințări cibernetice străine
Conform raportului, au fost identificate manipulări de către actori cibernetici iranieni care au utilizat materiale furate din campania fostului președinte Trump.
Aceste materiale au fost distribuite atât persoanelor asociate cu campania președintelui Biden, cât și organizațiilor mass-media din SUA.
Autoritățile din SUA au pus sub acuzare trei cetățeni iranieni pentru hackingul și infiltrarea care au vizat campania Trump-Vance.
Conform raportului Microsoft, Iranul a avut un rol activ în subminarea campaniei lui Trump, în timp ce Rusia a concentrat eforturile asupra campaniei lui Harris.
De asemenea, s-a observat că actorii chinezi își îndreaptă atenția către mai mulți membri ai Congresului.
Alegătorii, instituțiile guvernamentale, candidații și partidele politice trebuie să rămână alertați în privința activităților online suspecte și înșelătoare, acordând o atenție specială celor 48 de ore dinaintea și după ziua alegerilor.
Strategii de dezinformare
Raportul Microsoft subliniază că Rusia își menține focalizarea asupra campaniei Harris-Walz. Agenții ruși continuă să depună eforturi pentru a submina această campanie, utilizând videoclipuri deepfake create cu ajutorul Inteligenței Artificiale.
Un astfel de videoclip o prezintă pe Harris făcând comentarii peiorative despre fostul președinte Donald Trump. Un alt clip, provenit de la o fermă de troli asociată Kremlinului, denumită Storm-1516, o acuză pe Harris de braconaj în Zambia.
În plus, un alt material video care diseminează dezinformări despre candidatul democrat pentru funcția de vicepreședinte, Tim Walz, a acumulat peste 5 milioane de vizualizări pe platforma X în primele 24 de ore de la publicare.
Deși majoritatea acestor videoclipuri au avut un angajament minim, ele evidențiază utilizarea continuă de către Rusia a conținutului tradițional și generat de Inteligența Artificială pentru a influența opinia publică din Statele Unite și pentru a amplifica discordia politică.