Piloții din Formula 1 au și ei de suferit din cauza valului de caniculă, așa că, pe lângă antrenamentele dure, trebuie să se adapteze și să găsească noi metode și chiar improvizații pentru a face față.
Este căldură mare și la Marele Premiu al Franței, așa că, în cockpit, temperaturile ating 60 de grade. Lando Norris a găsit însă „un artificiu”.
Pentru a se hidrata, pilotul de la McLaren va avea în mașină un dispozitiv mai mare cu apă, de 1.5 litri, în loc de 0.5 litri, cât trebuie să fie în mod normal.
Problema este însă că această sticlă specială va fi localizată aproape de motor, așa că nu va fi deloc rece.
„O să folosesc din nou o sticlă de apă. Am folosit-o ultima dată la Barcelona. Trebuie să venim cu câteva idei, pentru că, după turul 6, e practic apă fiartă.
Unii aleg să o înghețe, așa că sticla este solidă în primele tururi, iar apoi poate fi băută. Altfel, este oribil. Mai apelez și la chestii de genul capsulelor de sodiu, pentru a mă ajuta să rețin mai multă apă, dar canicula va juca rolul ei atunci când este cald cum e și acum„, a spus Norris.
În mod normal, cel mai cald este la Marele Premiu din Singapore, unde umiditatea amplifică această senzație.
Un pilot slăbește cam 3 kilograme în timpul unei curse
Pe circuitul Paul Ricard se desfășoară 53 de tururi, adică peste o oră și jumătate de pilotat, iar organismul piloților este supus la adevărate torturi.
În primele două sesiuni de antrenamente din Marele Premiu al Franței, piloții de la Ferrari au fost cei mai rapizi.
Sursă: DigiSport.ro