Contractul de aproape 9 miliarde lei pentru magistrala de metrou M1 din Cluj-Napoca, prima linie din afara Bucureștiului, a fost semnată joi, de către primăria condusă de Emil Boc.
Magistrala de metrou M1 din Cluj-Napoca este prima linie din afara Bucureștiului și este cel mai mare contract din Transporturi de până acum, potrivit Libertatea. Metroul din Cluj ar urma să aibă 21 de stații, costă în total 9 miliarde lei, dintre care 1,5 miliarde lei sunt fonduri din PNRR. Contractul este unul pentru un proiect „la cheie”, adică include toate lucrările necesare punerii în funcțiune a magistralei: structuri, tuneluri, finisaje, instalații și automatizare, informează Hotnews.
Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde
Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde. Lungimea unui tren de la Cluj va fi de 51 m, față de 112 m la București, iar capacitatea maximă de călători va fi per tren la Cluj mai mică decât la București: 540 de persoane la Cluj, față de 1.200 de persoane în Capitală.
Lungimea unui tren de la Cluj va fi de 51 m, față de 112 m la București, iar capacitatea maximă de călători va fi per tren la Cluj mai mică decât la București: 540 de persoane la Cluj, față de 1.200 de persoane în Capitală.
Termenul de realizare este de 8 ani, cu 12 luni pentru etapa de proiectare și 7 ani pentru execuție. Constructor este Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada.