Primul tramvai dotat cu un sistem de siguranță anticoliziune a fost testat în premieră pe străzile din Cluj-Napoca.
Statisticile arată că în țările europene unde este deja folosit acest sistem, numărul accidentelor cu tramvaie a scăzut cu 30%, conform Digi24.
În momentul în care tramvaiul se apropie de un posibil pericol, sistemul îi transmite vatmanului semnale auditive și vizuale, pentru a putea frâna din timp. Imaginile sunt transmise în timp real, iar în cazul în care vatmanul nu reacționează, dezvoltatorii s-au gândit și la o soluție de urgență.
Primul tramvai din Cluj-Napoca dotat cu acest sistem face parte dintr-un program pilot, de aceea încă nu s-a stabilit cât va costa. Ulterior, sistemul va fi implementat și pe alte tramvaie din oraș, cu finanțare de la primărie și de la compania de transport public.
Testat, în premieră, la Cluj-Napoca
Sistemul, preluat din alte țări europene, a fost creat de o companie privată din Germania, în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. După luni de muncă, primul tramvai dotat cu un astfel de sistem a ieșit pe străzi, pentru a fi testat.
„Tramvaiul circulă în diverse orașe, în diverse ecosisteme, acest sistem trebuie calibrat de așa manieră încât să fie exact customizat pe specificațiile din Cluj, așa cum poate fi făcut în Oradea sau București. El a mai fost și este în funcțiune în Statele Unite, în Germania, în Olanda, în Ungaria”, a declarat Mihai Boldijar, director general al companiei care dezvoltă sistemul.
Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca: „Din ceea ce s-a evaluat la nivel european, acolo unde a fost implementat, numărul accidentelor a scăzut undeva la 30%, aceasta înseamnă costuri, aceasta înseamnă imobilizări.”
„O combinație de ultimă generație a tehnologiei împreună cu omul, pentru a salva viața cetățenilor”, a precizat și Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.