Fenomenul, alimentat de reţelele de socializare, dintre Barbie a lui Gerwig şi Oppenheimer al lui Christopher Nolan, sub numele de Barbenheimer, a readus spectatorii în sălile de cinema în număr record.
În cel de-al doilea weekend de la lansare, ambele filme au avut încasări uriaşe, cu 94 de milioane de dolari doar pentru Barbie. Producţia regizată de Greta Gerwig a adunat astfel 774 de milioane de dolari la nivel global, anunță ObservatorNews. Într-o reinterpretare pop cu multe subtilități feministe, dar în care rozul şi sclipiciul sunt principalele referințe, Barbie, interpretată de Margot Robbie, alături de Ken, jucat de simpaticul Ryan Gosling, evadează din universul perfect Barbie Land în lumea reală.
În acelaşi timp, biografia creatorului bombei nucleare Oppenheimer, regizată de Christopher Nolan, a vândut bilete în valoare de 46 de milioane de dolari. Per total, drama istorică a strâns 400 de milioane de la lansare.
Oppenheimer a depăşit, de asemenea, aşteptările, obţinând încasări de 80,5 milioane de dolari în 3.610 cinematografe din SUA şi Canada, ceea ce îl face cel mai bun start al lui Nolan în afara filmului Batman (The Dark Knight).
De asemenea, este o premieră în industria cinematografică deoarce este pentru prima dată când un film a avut un debut cu peste 100 de milioane de dolari, respectiv un debut cu peste 80 de milioane de dolari în acelaşi weekend.
Nebunia din cinematografele americane vine în contextul în care – marile studiouri din Statele Unite – sunt paralizate de o dublă grevă, a scenariştilor şi a actorilor.