Haos la aeroportul Otopeni
Zborurile românilor spre Europa au devenit o loterie: în fiecare zi cursele aeriene au întârzieri de ore, sau sunt anulate, fără explicații.
Haosul este din ce în ce mai prezent pe Aeroportul Otopeni din cauza valului de curse întârziate cu orele sau chiar anulate. Sute de curse întârziate și zeci de zboruri anulate săptămânal de operatori ca low-cost, dar și de companii de linie, dau bătăi de cap românilor care vor să plece în vacanță.
29 de curse anulate, dintre care 14 decolări, săptămâna trecută
Cele mai multe zboruri anulate au fost la WizzAir (8), restul fiind bifate la alți operatori, printre care și TAROM. În total, săptămâna trecută s-au înregistrat pe Otopeni 2.404 zboruri întârziate, peste 1.000 fiind de cel puțin 30 de minute, transmite Adevărul.
Ieri, situația s-a înrăutățit brusc după ce numai până la amiază WizzAir a anulat cinci zboruri. Este vorba de patru aterizări (W63280-PRAGUE, W43140-BOLOGNA, W43016-LEEDS și W43160-TREVISO) și o decolare (W43159-TREVISO). Alte două sosiri și șase decolări au fost întârziate de aceeași companie low-cost Wizz Air.
Autoritățile nu pot face nimic
În cazul WizzAir, nimeni nu poate face nimic, deoarece Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) nu poate amenda companii cu sedii în alte țări, iar cei care au avut bilete la cursele anulate nu au altă soluție decât notificarea prin Centrul European al consumatorilor.
„Dacă vorbim de zboruri anulate de către companii ce nu îşi desfăşoară activitatea comercială pe teritoriul României, cu siguranţă Autoritatea noastră, din păcate, este legată de mâini şi picioare, nu avem altă cale decât notificarea prin Centrul European al consumatorilor al acestor situaţii”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Ce pot face românii păgubiți?
Șeful ANPC recomandă clienților companiilor aeriene care au probleme cu zborurile să sesizeze în continuare autoritățile europene, pentru a avea dreptul la compensații. Pe pagina de internat a Autorității există și formularul de depunere a unor astfel de solicitări adresate Centrului European al Consumatorilor. Pe piață există și operatori economici ce obțin contra cost compensațiile așa cum sunt ele prevăzute de regulamentul european.
Clienții care au avut probleme cu zborurile anulate se pot adresa direct companiei aviatice pe site-ul acesteia la secțiunea „COMPLIMENTS AND COMPLAINTS”, unde se introduc datele personale și zborul anulat. Pe forumuri există persoane care susțin că au primit contravaloarea biletului în cont la numai câteva zile de la depunerea sesizării.
Dreptul la compensații
În conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro pentru un zbor anulat, iar acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.
Pasagerii au dreptul la compensații și pentru zborurile întârziate. Pentru Europa (distanțe de până la 1.500 km), compensația pentru o întârziere mai mare de 3 ore este de 250 de euro, conform regulamentelor.