Firma UMB a lui Dorinel Umbrărescu, constructorul originar din Tănăsoaia-Vrancea, supranumită „Armata Umbrărescu”, a fost filmată noaptea pe șantierul Autostrăzii Buzău – Focșani, potrivit Ziarul de Vrancea.
O filmare recentă din dronă surprinde angajații firmei lui Dorinel Umbrărescu, constructorul originar din Tănăsoaia-Vrancea, denumită „Armata Umbrărescu”, cum lucrează pe timp de noapte la Autostrada A7. Filmarea a fost realizată pe porțiunea de autostradă Buzău – Focșani, lotul 2, în zona nodului rutier Râmnicu Sărat.
Conform jurnaliștilor de la desteptarea.ro, Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, a prezentat concluziile în urma vizitei pe trei șantiere din Autostrada Moldovei (A7). Astfel, pe lotul 1 Dumbrava – Mizil acesta se așteaptă la un progres dublu sau chiar triplu până la sfârșitul lunii martie. Pe lotul 2 Mizil – Pietroasele spune că au fost mai puține utilaje în șantier față de câte au fost declarate, iar pe lotul Buzău – Vadu Pașii, UMB este cel mai organizat constructor, lucrând și noaptea.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a făcut publice imagini din avion cu lucrările care au loc la Autostrada Moldovei A7.
„Dacă zburați de la București la Iași, puteți vedea cum prinde contur Autostrada Moldovei A7 pe toată lungimea traseului de la Ploiești la Iași”, a scris secretarul de stat pe Facebook. Termenul final de realizare a A7 este anul 2026. Scrioșteanu a precizat însă că ținta autorităților este ca cei 322 de km până la Pașcani să fie gata până în 2025, cu un an mai devreme decât este prevăzut termenul în Planul Național de Redresare și Reziliență, potrivit ziare.com.
„Armata Umbrărescu” promite multe realizări
Consorțiul de societăți controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu începe în primăvara anului 2023 construcția uneia dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură rutieră proiectate până acum în România. Este vorba despre nodul rutier între autostrăzile A7 (Ploiești – Siret) și A8 (Târgu Mureș – Ungheni), o construcție de tip turbion, care va avea 8 bretele, 12 pasaje și 5 podețe.
Construcția este parte a autostrăzii A7, licitată integral de UMB Spedition Group între Focșani și Pașcani. „Va fi o realizare inginerească de amploare”, spun specialiștii.
Nodul rutier fără precedent până acum în România, din punct de vedere al soluției tehnice alese, va fi construit în sudul orașului Pașcani, județul Iași, și se va întinde și raza comunelor ieșene Sodomeni și Stolniceni Prăjescu. Datorita suprafeței mari pe care se va întinde, va fi nevoie de relocarea parțială a drumului județean 208L.
Bretelele nodului rutier vor avea o rază cuprinsă între 400 și 600 metri, iar viteza maximă de circulație va fi limitată la 80 km/h. Lungimea totală a celor 12 pasaje este de 1,8 kilometri, cel mai mic având circa 50 metri, iar cel mai mare aproape 250 metri.
Cel mai spectaculos nod rutier din România construit până acum în România se află la Turda, în județul Cluj. Dat în folosință integral în 2021, conectează autostrăzile A10 și A3, precum și DN1.