ANPC ia la control influencerii români! Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a finalizat prima acțiune de verificare a marketingului practicat de influenceri pe platformele online de socializare.
ANPC verifică influencerii români care au reușit să își formeze comunități mari de urmăritori. Verificarea demarată de Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) i-a vizat pe primii 10 influenceri români după numărul de urmăritori pe rețeaua socială Instagram.
Scopul acțiunii a fost acela de a contracara difuzarea prin intermediul rețelelor sociale a unor mesaje care nu prezintă în mod transparent parteneriatele de promovare pe care le desfășoară aceștia în mediul online. Publicitatea pe rețelele de socializare trebuie marcată corespunzător și nu mascată în timpul clipurilor realizate, spun reprezentanții ANPC, conform Antena 3 CNN.
Primii 10 influenceri români, verificați de ANPC
Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a trimis scrisori de informare către 10 influenceri români, cu cele mai mari comunități în online, privind conținutul specific difuzat prin postări pe Instagram, pentru a solicita transparență și claritate asupra oricărui conținut publicitar al postărilor publicate.
ANPC recomandă formatorilor de opinie (influencer) următoarele indicații pentru promovarea diferitelor produse pe internet:
- etichetarea trebuie să fie într-un loc vizibil, într-un fond clar și într-o dimensiune suficient de mare a fontului,
- inserarea de avertismente adecvate, cu folosirea de hashtag, cum ar fi #publicitate, #sponsorizareplătită sau #reclamă.