Promisiuni încălcate, parteneriate tensionate și acuzații de favoritism aruncă o umbră asupra succeselor obținute la Jocurile Olimpice de la Paris. Detalii în articol!
Țiriac vs. Toyota
Un conflict de interese major a izbucnit în sportul românesc, după ce Ion Țiriac a oferit mașini de lux medaliaților olimpici, în ciuda unui parteneriat existent între COSR și Toyota. Gestul lui Țiriac a încălcat regulile Comitetului Olimpic Internațional și a pus COSR într-o situație delicată, generând o criză de imagine la nivel internațional.
Într-o întorsătură neașteptată, ceremonia de premiere a medaliaților olimpici români a degenerat într-un scandal internațional. Gestul lui Ion Țiriac de a oferi mașini de lux sportivilor a pus în umbră parteneriatul dintre COSR și Toyota, generând o reacție dură din partea Comitetului Olimpic Internațional.
Cu o mișcare fulgerătoare, miliardarul a organizat o ceremonie fastuoasă și a recompensat generos fiecare medaliat cu mașini de lux Hyundai. Această acțiune strategică de branding personal și corporativ a consolidat imaginea lui Țiriac ca un susținător fervent al sportului românesc și a adus un plus de vizibilitate mărcii Hyundai.
Țiriac i-a premiat pe cei 16 medaliați, după cum urmează:
- Medalie de aur = Hyundai Ioniq 5, electric (aprox. 53.000 euro)
- Medalie de argint = Hyundai Kona (preț minim 25.000 euro)
- Medalie de bronz = Hyundai Bayon (preț minim 20.000 euro)
Olimpicii care au câștigat două medalii li s-a dublat premiul, adică au primit două mașini!
Duel de imagine
Rivalitatea dintre cele două companii auto, Țiriac Holdings și Toyota, a ieșit la iveală în mod spectaculos, iar COSR s-a aflat într-o poziție delicată. Ion Țiriac a generat nemulțumire din partea Toyota, principalul sponsor al COSR, care s-a simțit marginalizată și a acuzat conducerea federației de lipsă de profesionalism.
Utilizarea neautorizată a simbolurilor olimpice, precum logo-ul Paris 2024 și inelele olimpice, într-un eveniment privat a atras atenția Comitetului Olimpic Internațional (CIO). Dat fiind parteneriatul strategic dintre CIO și Toyota, reclamația a fost tratată cu maximă urgență.
Implicarea CIO și consecințele
Mihai Covaliu, convocat de CIO pentru a oferi explicații, a subliniat că nu a avut control asupra deciziilor lui Țiriac și că prezența sa la eveniment a fost strict în calitate de fost sportiv. În timp ce Mihai Covaliu se declară optimist, asigurând că acordul va fi onorat, Toyota România a evitat până în prezent să ofere detalii suplimentare.
Președintele COSR a apreciat gestul lui Ion Țiriac, considerându-l un act de sponsorizare privat, fără implicații directe asupra parteneriatului cu Toyota. Acesta a mai precizat că nu a existat nicio discuție oficială privind retragerea promisiunii făcute de Toyota de a recompensa sportivii medaliați.
În ceea ce privește zvonurile despre nemulțumirea Toyota și implicarea CIO, Covaliu a asigurat că Federația a emis un comunicat de presă pentru a clarifica situația și a menționat că, din punctul său de vedere, nu există nicio problemă majoră în relația cu partenerul său.