Compania Meta, care deţine Facebook, Instagram şi WhatsApp, a anunţat că va cere consimţământul utilizatorilor din Uniunea Europeană înainte de a autoriza partajarea datelor lor în scopul publicităţii ţintite pe reţelele sale sociale, potrivit AFP și Agerpres.
Noua prevedere vine după ce Meta a primit două amenzi mari în valoare totală de 390 de milioane de euro în ianuarie de la autoritatea de reglementare irlandeză, acţionând în numele UE, pentru încălcări ale Regulamentului european privind datele (GDPR).
Meta a fost privată de baza legală care îi permitea să compileze, să stocheze şi să analizeze datele a sute de milioane de europeni care utilizează serviciile sale fără a le cere în mod oficial consimţământul. Decizia autorităţii de reglementare a obligat-o să le solicite utilizatorilor consimţământul specific pentru a le oferi publicitate ţintită, potrivit Digi24.
Europa, piață importantă pentru Meta
„Ne anunţăm intenţia de a schimba baza legală pe care o folosim pentru a prelucra anumite date în scopul publicităţii personalizate pentru persoane fizice cu sediul în UE, precum şi în Elveţia, Norvegia, Islanda şi Liechtenstein”, a explicat Meta. Europa este o piaţă cheie pentru Meta, numai la sfârşitul anului 2022, Facebook avea aproximativ 300 de milioane de utilizatori activi zilnic în Europa, dintr-un total de două miliarde la nivel mondial, europenii generând aproximativ o cincime din veniturile din publicitate ale Meta.
De asemenea, Meta este unul dintre giganţii digitali care vor fi supuşi anul viitor noilor reguli ale UE privind practicile anticoncurenţiale (AMD) şi, de la sfârşitul lunii august, noilor obligaţii de combatere a dezinformării, a urii online şi a contrafacerii (DSA).