Inginerul Viorel Eşanu, responsabilul cu monitorizarea lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre, spune că sunt şanse mari ca, la sfârşitul lunii iunie, podul să fie deschis circulaţiei de pe viaductul de la Brăila, cu ieşire în drumul de legătură către Măcin, potrivit Adevărul.
„Suntem într-un stadiu foarte avansat, lucrăm la finalizarea a tot ce înseamnă partea structurală a podului. În prezent se lucrează la sistemul de iluminat, sistemele de monitorizare structurală, curând vom începe şi acţiunea de vopsire a turnurilor. Sperăm ca, de data aceasta, să ne conformăm şi să fim gata până la sfârşitul lunii iunie”, explică Viorel Eşanu.
Cea mai scumpă construcție din România
Cea mai înaltă și cea mai scumpă construcție din România, podul suspendat de la Brăila, va fi dat în folosință pe 27 iunie, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, care spune că termenul vine chiar de la constructorul Italian WeBuild. Recent s-a realizat și prima traversare cu mașina a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila
„2 minute–atât durează traversarea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila-Galați-Tulcea-cu mașina. La ultima vizită pe șantierul Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea, am traversat podul cu mașina de la un capăt la altul pentru prima dată. Traversarea a durat 2 minute, circulând cu o viteză de până la 50 km/h”, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Ultima etapă de execuție a lucrărilor
„Podul peste Dunăre este aproape gata. Am mers în vizită pe santierul celui mai mare proiect de infrastructură al României, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila. Asfaltarea podului este în plină desfășurare, iar zeci de muncitori lucrează pentru a preda lucrarea la termen. Odată încheiată această etapă, vor urma testele de rezistență și finalizarea tuturor detaliilor la pod”, a anunțat Francisk Iulian Chiriac, președintele CJ Brăila.
Construcția podului presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime de 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.
Atracție de agrement spectaculoasă
Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. Pilonii au 192 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în apropierea malurilor.
Podul suspendat peste Dunăre ar putea deveni şi o zonă de agrement spectaculoasă. Autorităţile vor să exploateze turistic podul, care va fi cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.
La baza podului, autorităţile au în plan amenajarea unui restaurant pescăresc, dar şi o zonă parking pentru bărci.