Primul tren electric a fost anulat joi dimineață din cauza unor disfuncționalități apărute pe computerul de bord, iar pasagerii au fost transferați la următorul tren disponibil, conform celor de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
„Anularea trenului a fost necesară din cauza unor erori ale computerului de bord, care nu s-au resetat în timp util după ce locomotiva a fost trasă în depou și decuplată. Călătorii au fost redirecționați către următorul tren, care pleca cu o întârziere de 30 de minute”, au declarat reprezentanții ARF.
Inaugurare cu ghinion
Trenul Coradia Stream, preluat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și introdus recent în circulație, face parte din lotul de 37 de trenuri comandate în martie 2022.
În prezent, acest tren nu dispune de o rezervă tehnică disponibilă, iar acest aspect va rămâne neschimbat până la intrarea în parc a următoarelor unități din aceeași serie, care vor completa flota de trenuri electrice achiziționate pentru România.
Acesta este un moment important în modernizarea flotei de trenuri din România, iar operatorul național CFR Călători va exploata acest tren, care a fost alocat în serviciu de către ARF, instituție care deține, în fapt, trenurile Alstom comandate pentru țara noastră.
Deși acest tren nou reprezintă un pas semnificativ în dezvoltarea infrastructurii feroviare, lipsa unei rezerve tehnice disponibile pentru moment poate crea unele provocări operaționale până la integrarea completă a tuturor unităților planificate.
Prin intermediul programului PNRR, România ar fi trebuit să aibă deja 20 de trenuri electrice. PSD a amânat achizițiile timp de doi ani, iar abia miercuri, cu patru zile înainte de primul tur al alegerilor prezidențiale, s-a făcut un efort pentru a prezenta – primul tren electric.
La bordul acestuia s-au aflat candidatul PSD la Președinție, Marcel Ciolacu, și Sorin Grindeanu, actualul ministru al Transporturilor, care, conform calculelor interne ale partidului, ar trebui să devină premier după alegeri. Trenul electric, model Coradia Stream, produs de Alstom Ferroviaria S.p.A., a efectuat cursa Gara de Nord – Brașov.
Însă, după doar o singură călătorie, trenul s-a defectat.
Reacția producătorului trenului
Trenul Coradia Stream, care a fost introdus în circulație acum două zile, este complet funcțional.
Totuși, datorită apariției unor mesaje de eroare pe computerul de bord, referitoare la anumite funcții ale trenului, în momentul decuplării de la locomotiva de manevră, s-a decis ca trenul să fie retras temporar în depou.
CFR Călători operează acest tren electric Alstom pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov, în regim Interregio, cu tariful specificat pentru acest tip de serviciu, în conformitate cu contractul de servicii publice semnat de companie cu ARF.
Trenul era programat să plece joi din Gara de Nord la ora 5:40.