După ani de așteptare, autostrada Moldovei începe să devină realitate. Primii kilometri au fost deschiși circulației, iar guvernul promite finalizarea altor tronsoane până la sfârșitul anului.
Odată cu apropierea inaugurării, șantierul Autostrăzii Moldovei a devenit un adevărat furnicar. Muncitori, ingineri și oficiali lucrează intens pentru a finaliza acest proiect mult așteptat.
Autostrada Moldovei devine realitate
Primii kilometri ai acestui proiect ambițios sunt gata și așteaptă șoferii. Inaugurarea tronsonului dintre Mândrești, Munteni și Focșani marchează un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere a țării.
Înainte de marea inaugurare, autostrada este supusă unor teste finale riguroase. Camioane grele circulă pe poduri și pasaje pentru a verifica rezistența construcțiilor și a garanta siguranța tuturor participanților la trafic.
Un topograf monitorizează deformațiile podului prin măsurători precise efectuate direct sub structură.
În paralel, se realizează teste dinamice, în care se utilizează senzori de accelerație pentru a evalua comportamentul podului sub sarcină mobilă, la diferite viteze.
Acest tronson de 11 kilometri reprezintă doar o mică parte a unui proiect mult mai amplu, Autostrada Moldovei, care va avea o lungime totală de 320 de kilometri și este împărțită în 13 secțiuni distincte.
Ce spun politicienii
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat amploarea lucrărilor pe acest tronson, menționând că la un moment dat au fost mobilizați peste 3.200 de muncitori și 1.000 de utilaje.
Premierul Marcel Ciolacu a anunțat un ritm accelerat al inaugurărilor pe Autostrada Moldovei, asigurând că până la sfârșitul anului vor fi deschiși circulației încă 130 de kilometri.
Președintele Consiliului Județean Vrancea a subliniat semnificația istorică a acestui moment, legând inaugurarea autostrăzii de Unirea Principatelor Române. Potrivit lui Nicușor Halici, acest proiect reprezintă un pas important în consolidarea unității naționale la nivel infrastructural.
Primii kilometri inaugurați
După o așteptare de peste opt ani, șoferii vor putea în sfârșit să parcurgă segmentul de autostradă cunoscut popular drept Cocoașa de la Focșani.
Acest tronson, renumit pentru profilul său accidentat, a fost unul dintre cele mai complexe și controversate din cadrul proiectului, prin intermediul său se va stabili legătura între localitățile Ploiești și Pașcani.
Dorinel Umbrărescu, principalul constructor român de drumuri, va finaliza în acest an autostrada Buzău – Focșani și va continua lucrările pe Autostrada Moldovei, urmând să se concentreze pe sectorul Focșani – Bacău.
Proiectul de peste 320 km, de la Ploiești la Pașcani, este realizat în totalitate de companiile sale.
România a adăugat recent încă o porțiune la rețeaua sa de autostrăzi, depășind astfel pragul de 1.000 de kilometri. Cu toate acestea, densitatea rețelei de autostrăzi rămâne sub media europeană.