Piața carburanților continuă să fie marcată de scăderi de preț.
Petrom, cel mai mare distribuitor din România, a anunțat astăzi o nouă reducere, aducând prețul benzinei la 6,94 lei/litru și al motorinei la 7,03 lei/litru. Această tendință este vizibilă și în alte stații, precum cea de pe strada Doctor Herescu, unde prețurile au scăzut cu aproximativ 6 bani pe litru.
Volatilitate pe piața carburanților
Piața petrolului a fost marcată de o volatilitate semnificativă în ultima perioadă. Deși începutul săptămânii a adus o ușoară creștere a prețurilor, determinată de îngrijorările legate de perturbările potențiale din Golful Mexic, tendința generală a fost una descendentă.
Tendința descendentă a prețurilor la carburanți a anulat complet impactul majorărilor din iulie. În doar o lună și jumătate, benzina s-a ieftinit cu 38 de bani pe litru, iar motorina cu 41 de bani pe litru, depășind creșterile inițiale.
Această instabilitate este alimentată de o combinație de factori: temerile privind o încetinire economică globală, în special în China, reluarea producției de petrol în Libia și o ofertă abundentă pe piață. Prin urmare, prețurile petrolului Brent și WTI au înregistrat scăderi semnificative în ultima săptămână, atingând cele mai scăzute niveluri din ultimele 11 luni.
În pofida fluctuațiilor semnificative ale prețurilor petrolului la nivel global, cererea internă de carburanți din România a continuat să crească. Potrivit estimărilor Petrom, în primul semestru al acestui an, consumul de carburanți a înregistrat o creștere de 5% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Situația la nivel global
Creșterea cererii, pe fondul unei oferte abundente la nivel global, a contribuit la o stabilizare a prețurilor pe piața internă. Petrom, cu o rețea extinsă de peste 555 de stații de distribuție, și-a consolidat poziția de lider pe piața de retail de produse petroliere din România.
Fluctuațiile prețului petrolului brut au fost influențate semnificativ de dinamica cererii și ofertei la nivel global. Temerile legate de o încetinire economică, în special în China, cel mai mare importator de petrol din lume, au contribuit la o scădere a cererii anticipate.
În contrast cu această tendință globală, cererea internă de carburanți din România a continuat să crească, susținută de o activitate economică robustă în anumite sectoare.