Trenul Regal va sosi în gara de pe malul Dunării pe 28 iulie și va putea fi vizitat până pe 30 iulie. Ultima dată, Trenul Regal a ajuns în Dobrogea pe 15 iunie 2018 și s-a oprit în gările Fetești, Cernavodă, Medgdia și Constanța.
În urma solicitării CJ Tulcea privind sprijinul în promovarea turismului și a istoriei feroviare în zona de nord a Dobrogei, sub înaltul patronaj al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, va fi organizat evenimentul „85 de ani de la intrarea primului tren în orașul Tulcea”, ocazie cu care va fi inaugurată și faleza din Tulcea.
Inaugurarea falezei din Tulcea
Trenul Regal va ajunge în Tulcea cu ocazia festivalului Delta Waves, eveniment care va inaugura faleza din Tulcea.
Lucrările de realizare a falezei „Ivan Patzaichin” și a modernizării portului au durat mai bine de doi ani. În prezent, locuitorii orașului de pe malul Dunării beneficiază de o infrastructură portuară nouă, cu o suprafață de peste 36.000 metri pătrați și o promenadă modernă.
Pentru a sărbători finalizarea acestui proiect, publicul local și turiștii vor avea parte de un show pe măsură: trei zile de concerte cu artiști consacrați (Ștefan Bănică, Horia Brenciu, Alexandra Ungureanu, The Motans, Alina Eremia și Balkan Explosion), dar și artiști locali.
Linia ferată Medgidia – Tulcea
Linia 804, Medgidia – Tulcea a fost finalizată pe 25 martie 1938, după inaugurarea ultimei porțiuni dintre Babadag și Tulcea, potrivit Adevărul. Tulcea era ultimul oraș reședință de județ de pe teritoriul actual al României care nu era legat prin cale ferată de restul țării.
Lucrările de construcție au început în primăvara anului 1911. La data de 25 martie 1938, a fost inaugurată ultima porțiune a liniei Medgidia – Tulcea, între Babadag și Tulcea.
Trenul Regal rememorează istoria monarhiei românești
Trenul Regal a fost fabricat în Italia la solicitarea statului român, la uzinile Ernesto Breda/ Costruzioni Meccaniche Milano, din 1926 până în 1928. Primii zece ani din istoria trenului sunt legați de Regina Maria, Regele Mihai, Regina Mamă Elena, dar și de Regele Carol al II-lea. Însă, cel care a efectuat cele mai multe călătorii cu Trenul Regal rămâne Regele Mihai care a întreprins mai multe vizite cu acesta, în anii 1940.
Trenul este compus din cinci vagoane:
- vagonul sufragerie
- vagonul regelui
- vagonul reginei
- vagonul invitaților
- vagonul casei regelui