Agenția Națională pentru Prevenirea Corupției din Ucraina a inclus corporația chineză Xiaomi pe lista sponsorilor internaționali ai războiului, transmite publicația ucraineană Pravda.
Compania a fost plasată pe lista sponsorilor internaționali ai războiului din cauza continuării activității în Federația Rusă după invazie. În plus, Xiaomi este în continuare lider în vânzările de smartphone-uri în Rusia, potrivit G4media.
Din 2018 și până în prezent, Xiaomi ocupă primul loc în vânzările din magazinele online ale Rusiei și, de asemenea, are o rețea extinsă de magazine oficiale autorizate Mi Store.
Xiaomi încă activează în Rusia
Xiaomi a crescut livrările în Federația Rusă cu 39% în al treilea trimestru al anului 2022, comparativ cu cel precedent – adică în timp ce războiul pe scară largă a durat. În cursul anului 2022, Xiaomi și-a dublat cota de piață: în iulie 2022, Xiaomi și sub-brandul său POCO au ocupat împreună 42% din piața rusă de smartphone-uri și s-au clasat pe primul loc în ceea ce privește vânzările.
Potrivit datelor oficiale, în 2021, divizia rusă a Xiaomi a obținut venituri de 202 milioane de dolari, din care compania plătește impozite, oferind astfel Federației Ruse bani pentru a-și întreține armata, susține Ucraina.
Astfel, Xiaomi Corporation sponsorizează agresiunea militară, susține NACP.
De asemenea, agenția a reamintit că în 2021 compania a devenit lider în producția de smartphone-uri din lume, producând, de asemenea, aparate de uz casnic, tablete, ceasuri inteligente, software, scutere electrice, biciclete electrice și multe altele.