Testele recente arată că autonomia de rulare a vehiculelor electrice a scăzut cu aproximativ 25% pe autostradă, în sezonul rece, comparativ cu zilele cu temperaturi exterioare mai calde, scrie CNN.
Mașinile electrice au picat testul iernii
Într-o mașină pe benzină, pornirea încălzitorului nu afectează deloc economia de combustibil, deoarece motoarele pe gaz produc multă căldură tot timpul, vara și iarna. De fapt, atunci când mașina arde benzină, mai multă energie se transformă în căldură reziduală decât în mișcare. Astfel, o parte din aceasta este dirijată în interiorul mașinii.
La polul opus, motoarele electrice și bateriile produc foarte puțină căldură reziduală. Acesta este o parte din motivul pentru care sunt atât de eficiente, deoarece aproape toată energia din baterii este folosită pentru condus. Dar atunci când cabina are nevoie de încălzire, energia folosită pentru aceasta este scăzută din kilometri ce pot fi parcurși, ceea ce înseamnă că autonomia poate scădea considerabil.
Testele EV ale Consumer Reports demonstrează că de fiecare dată când vehiculul s-a oprit și cabina se răcea, acesta a fost reîncălzit la pornire, consumând mai multă energie și dublând intervalul pierdut.
Deși cele mai noi modele EV au sisteme de încălzire cu pompă de căldură foarte eficiente, atunci când temperaturile scad sub aproximativ -10 grade Celsius, acestea nu mai funcționează bine.
Șoferii au înghețat în mașinile electrice
Proprietarii de vehicule electrice s-au confruntat cu o nouă serie de provocări atunci când temperaturile reci și condițiile de iarnă au cuprins o bună parte din teritoriul SUA, informează FOX Business.
Stațiile de încărcare s-au transformat în cimitire de mașini din cauza temperaturilor scăzute.
„Este doar înghețat. Așa că acum îl remorc la Centrul de service Tesla, deoarece aceasta este singura mea opțiune în acest moment”, a declarat un proprietar Tesla.